onsdag 18 juni 2008

Midsommarfirande på Slåttervallen

Hej!
Traditionsenligt så blir det även i år midsommarfirande på slåttervallen. Vi börjar kl. 14.00 med traktoråkning runt byn. Midsommarstången reser vi ca: 15.00. Det dansas och leks krig stången med lekledare och levande musik.  Det finns kaffe/saft, fikabröd, laxmackor och korv med bröd till försäljning. Lotterier, fiskdamm och bollkastning är andra aktiviteter som finns på den vackra slåttervallen.

Varmt Välkommen önskar GårdskärNu, GGIF och Västerbodagruppen

PS. Dagen för midsommaraftonen träffas alla som vill kl. 18.00 och hjälps åt att klä midsommarstången. Vi bjuder på kaffe/saft och korv med bröd till alla som hjälper till.


2 kommentarer:

maria skiddi sa...

Tja, ja jag var ju inte på erat midsommarfirande, men väl på "sotar"festen i hamnen den 5/7. Sortin lär ju ingen glömma de närmsta åren! Jag ramlade som en seg ek på asfalten. Orsak? INGEN alkohol...iaf!;) det låg en sten som jag naturligtvis klev på helt oförberedd, sen var fallet ett faktum!Behöver jag säga att jag ramlar hit å dit å har så gjort i alla mina år! MINST en g/år halkar, snubblar och ramlar jag omkring- dock utan svårare personskador som vuxen! Det var hur som helst roligt att vara där å man fick träffa en å annan man inte sett på ca 30 år! Kanske kommer jag tillbax ett annat år, men då ska jag "ramla" IN på partyt istället! Tack Rosie för kaffe , kramar å trevligt sällskap! Maten var OOOOTROLIGT GOD! Puss! /Mex

Anonym sa...

Hejsan svejsan!
Ville bara kolla hur det går för er, här var det lite skralt med inlägg.
Letade efter lite bilder, nyheter osv. om gårdskär, därför snubblade jag förbi här!

Kom förbi Swishwish och önska dig precis vad du vill!
PS: I know for a fact, tomten läser min blogg!

Åsså kan du hitta telefonnumret till kinamaten i kiosken också!